Pe fondul incertitudinii cauzate de pandemie, au crescut inselatoriile prin plati online. Acestea se fac: prin site-uri false, mail-uri sau SMS-uri care creează iluzia că sunt trimise din partea unor companii renumite și de încredere.
Intr-un site de anunturi de exemplu, în ultimele şase luni au fost închise peste 2.500 de site-uri clonă.
Noile tentative de fraudă se bazează pe obținerea tuturor informațiilor de pe card, necesare efectuării unei plăți online. Astfel, vorbim de site-uri false pe care cei mai creduli își introduc datele cardului. Odată făcut acest demers, contul poate fi golit fără probleme.
Clienții trebuie să fie vigilenți, să nu își dea niciodată datele cardului și să nu acceseze link-uri sau fișiere atașate din mail-uri nesolicitate sau din social media, aceasta este prima regulă de siguranță.
Apoi trebuie sa analizati orice link primit prin rețelele de socializare (WhatsApp, Facebook) și nu va introduceti datele cardului pe astfel de site-uri. Există riscul ca acestea să fie clone dupa marile companii, care extrag datele cardului. Aveti grijă ca adresa site-ului în bara de navigare să înceapă cu „https” (și nu „http”), ceea ce înseamnă că este securizată.
NU oferiti datele (număr, data de expirare și CVV2) altor persoane care susțin că va vor trimite bani.
Nu acceptati să dati datele cardului pentru a primi contravaloarea unui produs vândut pe site-urile de anunturi.
Plățile se fac prin prin firma de curierat (cash sau în contul bancar).
In cazul in care ati introduse datele cardului si aveti suspiciuni ca la mijloc ar putea fi o infractiune
Anunțati imediat banca și raportati problema în scopul blocării cardului
Depuneti o plângere la Poliția Română
Contactatati site-ul care a fost clonat si blocati numarul atacatorului.