RETIM Clarifică Aspecte Contractuale Referitoare la Gestionarea Deșeurilor cu Asociațiile de Proprietari
15.04.2024


Contracte de Salubrizare: Aspecte Importante

Deși contractul de servicii între operator și utilizatori este un contract de aderență bazat pe contractul cadru - Ordinul ANRSC nr. 112/2007, cu o structură și conținut predefinite care nu pot fi negociate, am fost deschiși la discuții pentru a îmbunătăți colaborarea între operator și beneficiari.


Rezolvarea Problemelor Reale

Prin mai multe întâlniri desfășurate între ianuarie și martie 2024, au fost identificate și rezolvate mai multe aspecte:

  • Termenul de raportare a numărului de persoane a fost decalat pentru a optimiza gestionarea cheltuielilor.
  • Metoda de comunicare a tarifelor a fost modificată.
  • S-a stabilit că ultimul număr raportat de persoane rămâne valabil pentru perioadele contractuale ulterioare.
  • Înlocuirea containerelelor deteriorate a fost stipulată să se facă în cel mult 48 de ore lucrătoare.


Eliminarea Clauzelor Nepotrivite

În plus, au fost eliminate din contract clauzele care nu se aplică, cum ar fi exterminarea insectelor și controlul rozătoarelor, precum și aplicarea unei taxe pentru neîndeplinirea condiției de colectare separată a deșeurilor.


Obligații Legale și Responsabilități

În ceea ce privește solicitarea ULAL pentru noi discuții, este important de menționat că separarea deșeurilor municipale este o obligație legală conform legislației în vigoare. În ceea ce privește observația ULAL referitoare la obligația operatorului de a efectua dezinfecția și deratizarea, trebuie clarificat următoarele: obligația RETIM se limitează la menținerea în condiții salubre a punctelor de colectare situate pe domeniul public.