Program Special de Weekend la Serviciile de Evidență a Persoanelor
07.06.2024

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad şi cele 20 de servicii locale de evidenţă a persoanelor din judeţ vor funcţiona după un program special în acest weekend pentru a facilita eliberarea actelor de identitate. Cetățenii care au nevoie de noi acte de identitate pot să îşi rezolve aceste probleme sâmbătă, 8 iunie, în intervalul orar 8:00 - 16:00, şi duminică, 9 iunie, în intervalul orar 7:00 - 22:00.


Localitățile Incluse în Programul Special

Serviciile locale de evidenţă a persoanelor care vor fi deschise includ municipiul Arad și orașele Chișineu-Criș, Curtici, Ineu, Lipova, Nădlac, Pecica, Pâncota, Sântana, Sebiș, precum şi comunele Beliu, Gurahonț, Săvârșin, Socodor, Șiria, Târnova, Vinga, Vârfurile, Vladimirescu și Ghioroc. Acest program special vine în întâmpinarea nevoilor cetățenilor, asigurând accesul la servicii esențiale chiar și în zilele de weekend.


Documentele Necesare

Pentru a solicita eliberarea unui act de identitate, solicitanții trebuie să prezinte cererea tip pentru eliberarea actului de identitate, certificatul de naştere în original, certificatul de căsătorie în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor în original, certificatul sau hotărârea judecătorească de divorţ definitivă sau irevocabilă în original. Dacă cetăţeanul nu poate prezenta certificatul sau hotărârea judecătorească de divorţ, dovada statutului civil şi, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate. În cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunile aplicate care să dovedească statutul civil şi numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate. De asemenea, sunt necesare certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani în original, extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu în original. Extrasul de carte funciară trebuie să fie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii şi poate fi prezentat şi în format electronic. Documentul cu care se face dovada achitării contravalorii actului de identitate este, de asemenea, necesară.


Soluții pentru Documente Incomplete

Persoanele care nu pot prezenta toate documentele prevăzute de lege pentru eliberarea cărţii de identitate vor fi puse în legalitate pe linie de evidență a persoanelor cu cărţi de identitate provizorii. Acestea, însă, nu constituie documente de călătorie, potrivit legii.


Facilități și Accesibilitate

Serviciile de evidenţă a persoanelor şi-au adaptat programul de lucru cu publicul pentru a permite eliberarea actelor de identitate cu sau fără programare prealabilă, telefonică sau online. Acest efort suplimentar al autorităților vine în sprijinul cetățenilor, asigurând că toți cei care au nevoie de noi acte de identitate pot beneficia de aceste servicii într-un mod rapid și eficient.