Ministerul Mediului a publicat recent în dezbatere publică noul ghid pentru programul “Rabla”, valabil pentru perioada 2025-2030
10.03.2025

O modificare semnificativă în procesul de înscriere este că, atât persoanele fizice, cât și cele juridice, vor aplica direct prin intermediul unei aplicații dedicate, disponibilă pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), eliminând astfel necesitatea intermedierii de către dealeri auto.


Procedura de înscriere se va desfășura astfel:

1. Validarea producătorilor: Inițial, va fi publicată lista producătorilor validați pe site-ul AFM.

2. Înscrierea solicitanților: Solicitanții vor încărca documentele necesare în aplicația online și vor selecta un producător validat.

3. Evaluarea cererilor: AFM va analiza documentele și va publica pe site deciziile de acceptare sau respingere, cu posibilitatea de contestare.

4. Radierea autovehiculelor vechi: Solicitanții acceptați vor încărca în aplicație certificatele de radiere ale vehiculelor uzate.

5. Aprobarea finală și decontarea: Producătorii validați vor confirma îndeplinirea condițiilor, iar finanțarea va fi decontată prin introducerea facturii în aplicație.


Cuantumul ecotichetelor oferite în cadrul programului este structurat astfel:

7.000 lei: Pentru achiziția unei motociclete la casarea unui autovehicul uzat.

10.000 lei: Pentru achiziția unui autovehicul cu motorizare termică sau hibridă.

13.000 lei: Pentru achiziția unui plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice.

25.500 lei: Pentru achiziția unui autovehicul pur electric.


Aceste modificări urmăresc simplificarea procesului de accesare a programului și încurajarea înnoirii parcului auto național cu vehicule mai prietenoase cu mediul.



foto: dreamstime