Litoralul românesc
08.08.2019

Tichetele de vacanţă au determinat în ultimul an prelungirea sezonului estival, înregistrându-se creşteri a vânzărilor cu precădere în lunile mai, iunie şi septembrie, aceeaşi tendinţă fiind observată şi pentru staţiunile montane şi cele balneoclimaterice.

În primul trimestru al anului 2019, vânzările aferente desinațiilor de pe litoral au fost mai mari cu 87% față de același trimestru din anul 2018.

În topul preferințelor turiștilor români se află stațiunile Mamaia și Eforie Nord. Sunt foarte căutate noile hoteluri deschise în ultimii ani în partea de nord a stațiunii Mamaia datorită serviciilor moderne pe care le acordă: plajă proprie cu șezlonguri incluse, piscină, loc de joacă pentru copii.

În stațiunea Eforie Nord, sunt deosebit de solicitate unitățile hoteliere care oferă turiștilor proceduri SPA și proceduri de tratament.

Și în sudul litoralului românesc s-au făcut investiții având ca scop creșterea numărului de turiști. În stațiunile Venus și Saturn, unitățile hoteliere au fost supuse unui proces amplu de renovare care a dus la creșterea numărului de hoteluri de 3 și 4 stele.

Pentru dezvoltarea în continuare a turismului românesc trebuie acordată importanţă și creșterii investițiilor în infrastructură. Este un lucru știut că multe obiective turistice se confruntă cu problema drumurilor rutiere care nu le permit turiștilor să ajungă în bune condiții la destinație.

Sistemul voucherelor de vacanţă ar putea fi îmbunătăţit prin folosirea lor în extrasezon şi în anumite regiuni ale ţării, întrucât utilizarea lor doar în lunile iulie şi august, pe Litoral, duce la scumpiri şi la scăderea numărului de turişti străini.