Proiecte menite să aducă un plus de confort arădenilor, au fost lăsate abandonate ani de zile de către autorităţiile centrale fie din lipsa fondurilor fie nu s-au aflat pe lista priorităţilor politice ale guvernele din acele timpuri.
O investiţie care ar fi trebuit să fie gata în 2013 – Palatul Copiilor din Arad. Amplasat în Parcul Pădurice, pe locul fostului kartodrom, noul Palat al Copiilor face parte dintr-un proiect demarat în 2008, care prevedea și construirea noului sediu al Inspectoratului Școlar Arad. Sediul ISJ există, Palatul însă nu.
În prezent, activitatea Palatului Copiilor se desfășoară într-o clădire veche, de mai bine de 100 de ani pentru care Ministerul educaţiei plăteste o chirie lunară de peste 2000 de euro.
Noua clădire a Palatului Copiilor din Arad, aflată în prezent în construcție, va primi o finanțare suplimentară de 3 milioane de lei! Suma a fost pusă la dispoziție de către Ministerul Educației și Cercetării, din fondul de rezervă al instituției, în urmă unei solicitări făcute de noul inspector școlar general al ISJ Arad, prof. Marius Gondor.
Un alt proiect menit să sprijine procesul educațional în beneficiul copiilor din oraşul arădean Nădlac, s-a soldat cu un dezastru, punând și o povară considerabilă pe umerii autorităților – care au scos bani din buzunar pentru a rezolva situația.
2007 a fost anul în care s-a pus piatra de temelie, urmând că la doar un an de la demararea proiectului, investiția să fie blocată de guvernul de atunci din lipsa de fonduri. În 2014, administrația de la acea vreme, a încercat să găsească soluții pentru reluarea lucrărilor
Şi nu s-a reuşit în totalitate. Anul 2021.. situația este departe de a fi gata, mult râvnitul campus a mai prins contur, însă până la auzul copiilor pe holurile clădirii va mai trece ceva timp.
Nădlacul, se confruntă de ani buni cu problema spațiilor în care funcționează unitățile de învățământ. Nouă dintre cele 11 unități școlare din oraș, cu un număr de aproape 1.000 de elevi funcţioneaza în clădiri retrocedate iar în fiecare an, administrația locală este obligată să scoată 400.000 lei din bugetul local pentru a plăti chirii pentru școli.
Pasajul rutier Micălaca… o poveste tristă croită din ambiţii politici… zace ruină de mai bine de 10 ani. Piatra de temelie a celui de ar fi trebuit să fie unul dintre proiectele de anverguă ale municipiului, s-a pus în anul 2011. Nu a fost să fie nici în acest caz… Potrivit datelor din caietul de sarcini al licitației, din cauza lipsei pasajului suprateran, trecerea la nivel cu calea ferată este un calvar pentru șoferi.
Astfel, pe linia de cale ferată București-Arad, la Micălaca într-un interval de 24 de ore sunt nu mai puțîn de 74 de închideri ale barierei, cu o durată totală de 170 de minute.
La 11 ani de la începerea lucrărilor, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vrea să găsească un nou constructor pentru pasajul Micălaca peste calea ferată București-Arad. Următorul termen dat de oficiali pentru finalizarea investiției este luna iulie a acestui an.