Începerea distribuirii cartelelor pentru insulele ecologice digitalizate din Arad
22.01.2025

Primăria Municipiului Arad, în colaborare cu RETIM, anunță începerea distribuirii cartelelor de acces pentru noile insule ecologice digitalizate, ce vor fi amplasate în zonele Calea Aurel Vlaicu și Calea 6 Vânători. Acest proiect modern face parte dintr-un program amplu finanțat prin PNRR, menit să îmbunătățească gestionarea deșeurilor în municipiu.


Detalii despre distribuirea cartelelor


Distribuirea cartelelor începe la sfârșitul lunii ianuarie și durează aproximativ o lună:


RETIM contactează administratorii sau președinții asociațiilor de proprietari, care preiau cartelele.


Administratorii redistribuie cartelele către locatari în termen de maximum 15 zile. Fiecare apartament primește o cartelă unică, având un cod individual.


Locatarii pot utiliza cartela pentru accesul la insule sau, alternativ, pot crea un cont în aplicația mobilă MyAra.ro, care oferă acces digitalizat.


Specificații ale insulelor ecologice


Insulele ecologice sunt echipate cu 5 module pentru colectarea separată a deșeurilor:

Verde: sticlă.

Galben: plastic și metal.

Albastru: hârtie și carton.

Maro: deșeuri biodegradabile.

Negru: deșeuri reziduale (nereciclabile).

Sistemele sunt dotate cu tehnologii moderne, inclusiv senzori pentru monitorizarea umplerii containerelor, alerte pentru utilizare incorectă și acces securizat.


Zone și etape de implementare

În Calea 6 Vânători vor funcționa 6 insule pentru 27 blocuri.

În Aurel Vlaicu (I. G. Duca și Șega) vor fi amplasate 89 insule pentru 562 blocuri.

În 2025, alte 203 insule vor fi instalate în cartierele Aradul Nou, Grădiște, Micălaca, Sânnicolaul Mic și zona centrală.


Primarul Călin Bibarț a declarat:

„Ne dorim un oraș mai curat și un mediu sănătos, iar aceste investiții #pentruARAD aduc un serviciu modern și eficient pentru gestionarea deșeurilor.”


Pentru informații suplimentare, locuitorii pot apela la Serviciul Edilitar la numărul 0257-281-850, interior 132.