CLĂDIRILE COMUNE ALE INSPECTORATULUI DE POLIȚIE JUDEȚEAN ARAD ȘI A SEDIULUI SERVICIULUI ROMÂN DE INFORMAȚII PRIMESC FONDURI EUROPENE PENTRU MODERNIZARE ȘI REABILITARE TERMICĂ
În ziua de 30 martie a.c., la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Arad a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru proiectul ”Lucrări de reabilitare termică și modernizare spații de lucru la I.P.J Arad și U.M.0556 Arad” . Proiectul va fi implementat de beneficiari, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Arad şi Unitatea Militară 0667 Timişoara -sediul secundar din Arad. Finanţarea nerambursabilă se acordă în cadrul axei prioritare 3 „Sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon", Prioritatea de investiţii 3,1 „Sprijinirea eficienţei energetice, a gestionării inteligente a energiei şi a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice, şi în sectorul locuinţelor.” Operaţiunea B - Clădiri Publice a Regio - Programul Operaţional Regional 2014-2020 (Regio-POR 2014-2020).
Proiectul „Lucrări de reabilitare termică şi modernizare spaţii de lucru la I.P.J. Arad şi U.M. 0556 Arad" va fi implementat pe parcursul a 32 de luni şi vizează reabilitarea termică şi energetică prin îmbunătăţirea izolaţiei termice, anveloparea fundaţiei şi a pereţilor exteriori, înlocuirea tâmplăriei interioare şi exterioare, termoizolarea şi înierbarea parţială a terasei, precum şi reabilitarea instalaţiilor de încălzire a apei, reabilitarea sistemelor de ventilare şi climatizare, achiziţionarea de centrale fotovoltaice, instalarea de panouri solare pentru prepararea apei calde şi de panouri fotovoltaice pentru asigurarea necesarului de energie electrică, înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescent şi incandescent cu corpuri de iluminat cu eficienţă energetică ridicată şi durată mare de viaţă prin tehnologie LED, achiziţionarea şi instalarea unor sisteme inteligente pentru gestionarea energiei electrice.
De asemenea, proiectul vizează şi lucrări de modernizare a clădirilor, printre acestea numărându-se: optimizarea spaţiilor de lucru, a zonelor administrative, a zonelor de acces, recompartimentarea şi refacerea finisajelor interioare, înlocuirea instalaţiilor electrice, refacerea reţelei voce/date, a instalaţiei de alimentare cu apă rece şi de colectare a apelor reziduale şi pluviale, a sistemului de iluminat, a celui de supraveghere video precum şi a sistemului de semnalare a incendiilor.
Prin implementarea acestui proiect se estimează reducerea consumului total anual specific de energie din surse neregenerabile, reducerea consumului anual specific de energie din surse neregenerabile pentru încălzire/răcire şi scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră.
De asemenea, se estimează că aproximativ 30% din consumul de energie primară se va realiza prin utilizarea surselor regenerabile de energie.
Domnul comisar șef de poliție Șimon Adrian-Laurențiu, desemnat la conducerea inspectoratului de poliție Arad : „Țin să mulțumesc în mod deosebit inițiatorului acestui proiect, domnului comisar șef de poliție Tamaș Ioan Marcu, contractul fiind semnat în anul 2018 de către Inspectoratul de Poliție Județean Arad, precum și domnului chestor Petecel Alin, care a avut o contribuție substanțială în anul 2020, întrucât proiectul ajunsese într-un impas. De asemenea, mulțumesc adjunctului șefului inspectoratului, domnului comisar șef de poliție Jurcă Nicolae, care, din luna aprilie 2020, a preluat responsabilitatea implemenării acestui proiect precum și tuturor colegilor implicați în acest proiect în perioada 2017-2021”