Consiliul Județean Arad anunța în urmă cu câteva luni câștigarea un important proiect transfrontalier, „Conectarea comunităţilor la infrastructura TEN-T în zona de frontieră româno-maghiară”. Valoarea eligibilă totală este de 13.900.000,00 Euro. Finanțarea a fost solicitată în parteneriat cu Primăria Curtici și Fundația pentru Dezvoltarea Județului Bekes, din Ungaria. Din totalul valorii eligibile, Județului Arad îi revin 12.906.000,00 Euro. Valoarea estimată a investiției pe partea română este de 15.700.000,00 Euro, diferența fiind acoperită din efortul bugetar propriu al UAT Județul Arad și UAT Oraș Curtici.
„Prin acest proiect, Județul Arad, în calitate de lider de proiect, va folosi integral finanțarea pe întreaga axă de modernizare a drumurilor județene disponibilă în Programul INTERREG VA România – Ungaria 2014-2020 pentru cele 8 județe eligibile: Satu Mare, Bihor, Arad și Timiș, respectiv Szabolcs-Szatmar-Bereg, Hajdu-Bihar, Bekes și Csongrad. Județul Arad ia toți banii destinați modernizării drumurilor județene în opt județe, prin acest proiect!” - a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Prin această investiție se va asigua legătura localităților din zona transfrontalieră la infrastructura TEN-T, degrevând punctul de frontieră Nădlac prin redistribuirea traficului transfrontalier către puncte de frontieră alternative, legând DN 79 cu punctul de frontieră Vărșand cu ocolirea orașului Chișineu-Criș prin modernizarea următoarelor drumuri:
- Curtici – Macea – Sânmartin: 8,6 km
- Sânmartin – Socodor: 11,6 km
- Socodor – Nădab: 4,8 km
- Orașul Curtici va construi centura sud-nord a oraşului (7,3 km) legând zona industrială cu DN 79 şi cu punctul de trecere de frontieră Vărşand.
Data limită de depunere a ofertelor constructorilor, pentru aceste drumuri județene, este 16 decembrie, iar anul viitor vor intra în execuție!
În urma proiectului vor fi modernizate în total 20,06 km de drumuri județene. Deoarece sectorul de drum dintre Socodor și Nădab este impracticabil, cu o structură rutieră incompletă și precară, practic, pe acest segment se construiește un drum nou. Ca urmare, lungimea totală de drumuri nou construite prin proiect este de 12,1 km.
Prin implementarea acestui proiect se vor obține următoarele rezultate:
- Creșterea fluxurilor de mărfuri și persoane pe ruta orașelor Nădlac – Pecica – Curtici – Chișineu Criș
- Creșterea rolului punctului de trecere a frontierei de la Vărșand odată cu finalizarea drumului expres Kecskemet – Gyula
- Asigură baza rutieră pentru fluxul de marfă și persoane din nord – estul județului Arad spre frontieră
- Traficul de marfă și persoane din orașele Sântana, Pâncota, Ineu, Sebiș vor avea o legătură mai bună cu punctele de trecere a frontierei și cu economiile orașelor Curtici și Chișineu Criș
- Odată cu intrarea României în spațiul Schengen, se vor pune în valoare noile puncte de trecere a frontierei: Grăniceri-Elek, Variaşu Mic – Dombegyház, Zerind-Dénesmajor, Nădlac-Csanádpalota.
- Durata proiectului este de 36 luni, respectiv până în iunie 2022.
„Consiliul Județean Arad și-a asumat modernizarea/reabilitarea a 300 km de drumuri județene. Ne ținem promisiunea față de arădeni și muncim pentru acest obiectiv. Avem în lucru investiții în valoare de 805 milioane lei, din care 561 milioane lei fonduri europene, 131 milioane lei fonduri proprii ale Consiliului Județean Arad și 113 milioane credite angajament. În perioada 2016-2019 am finalizat 14 șantiere pe drumurile județene și avem alte 13 șantiere în execuție. Avem în lucru 250 km de drumuri județene!” - a precizat președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca.