Debirocratizarea, pe lista preocupărilor Consiliului Județean Arad
27.11.2020

Una dintre preocupările Consiliului Județean Arad este debirocratizarea. În acest sens a fost aprobat un regulament de emitere în regim de urgență, în termen de până la 7 zile lucrătoare, a autorizațiilor de construire.  

Astfel, autorizaţia de construire în regim de urgență se emite dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii: 

a) solicitarea beneficiarului, persoană fizică sau persoană juridică, privind eliberarea autorizațiilor de construire trebuie să fie justificată;

b)taxa pentru emitere în regim de urgență plus taxa autorizației de construire calculată conform art. 474 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare prevăzută în regulamentul anexat să fie achitate în momentul înregistrării cererii;

c)cuantumul taxei pentru eliberare în regim de urgenţă este de 100% din taxa pentru eliberarea autorizației de construire, calculată conform art. 474 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare;

d) documentația să fie depusă în mod complet, respectiv trebuie să îndeplinească toate cerințele și condițiile prevăzute de lege, inclusiv, dar fără a se limita la cerinţele urbanistice precizate prin certificatul de urbanism, precum procentul de ocupare a terenului (POT), coeficientul de utilizare a terenului (CUT), regimul de înălţime maxim (Rh max), retragerile faţă de limitele terenului, asigurarea numărului minim de locuri de parcare, asigurarea suprafeţelor minime de spaţii verzi, a condiţiilor cuprinse în avizele şi acordurile, precum şi în punctul de vedere sau, după caz, actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului, obţinute de solicitant. 

Cazurile considerate justificate sunt următoarele: lucrări de construcții edilitare, instalații, amenajare de căi rutiere efectuate de instituţii publice, companii naționale, persoane fizice sau juridice de drept privat finanţate cu fonduri europene, lucrări de infrastructură mare ce includ viaducte și poduri peste cursurile de apă, căi rutiere sau elemente de infrastructură aeriană efectuate de instituții publice sau companii naționale cu finanțare proprie sau atrasă.